Facebook V.I.V.A.

Alle Facebook posts op een rijtje
  • 🚨REMINDER🚨 Vandaag is de laatste dag dat je kan solliciteren📝 voor een functie in het 52e bestuur van V.I.V.A.! Kan je de reis naar IJsland & Toronto overtreffen als assesor II, creatief denken als een assessor I, geld uitgeven als een fiscus, contacten onderhouden als een ab actis of heb je een helikopterview zoals een praeses? Stuur dan uiterlijk 23:59 uur jouw motivatiebrief en CV naar viva.rechten@vu.nl!
  • 🗣 Gezocht: Kandidaatsbestuur 2018-2019🗣 Zou je het leuk vinden om V.I.V.A. komend jaar te vertegenwoordigen? Grijp dan nu je kans en solliciteer voor een bestuursfunctie! Dit kan door uiterlijk zondag 13 mei a.s. een motivatiebrief en CV te mailen naar viva.rechten@vu.nl. Hieronder nog een korte omschrijving van de verschillende functies. - Praeses (voorzitter) Als voorzitter treed je op als woordvoerder c.q. vertegenwoordiger van het bestuur. Je bent het gezicht van de vereniging en tot jouw hoofdtaak behoren het leiden van bestuurs- en ledenvergaderingen, het voeren van sponsorgesprekken en het coördineren van de bestuurstaken. Daarnaast onderhoud je intensief contact met de commissies, zuster- en broederverenigingen, de universiteit en sponsoren. Ben jij degene die eindverantwoordelijke durft te zijn en alles soepel wil laten verlopen? Ben je ondernemend, oplossingsgericht en heb je de zogenoemde ‘‘helikopterview’’? Solliciteer dan naar de functie van Praeses! - Ab actis (secretaris) Ben jij een goede planner en zijn deadlines voor jou geen probleem? Vind je het leuk om activiteiten te organiseren, ben je communicatief vaardig en wil je een jaar lang de taak van verenigingsspammer op je nemen? Dan is de functie van ab actis iets voor jou! Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarplanning, het organiseren van verenigingsactiviteiten, de interne en externe (mail)correspondentie, het bijhouden van het secretariaat (zoals ledenadministratie, notulen en agenda), de maandelijkse nieuwsbrief en het aansturen van de activiteitencommissie. - Fiscus (penningmeester) Als fiscus van de vereniging draag jij zorg voor het financiële beleid. Je hebt een belangrijke stem bij veel beslissingen, aangezien de meeste activiteiten geld kosten. Je dient over praktisch inzicht en overtuigingskracht te beschikken. Je handelt weldoordacht en hebt oog voor detail. Je houdt de financiële administratie van de vereniging bij en verzorgt alle betalingen. Daarnaast voer je in de zomer, tezamen met de praeses alle sponsorgesprekken en stel je daarna de sponsorcontracten met bijbehorende facturen op. Als extra aandachtspunt ben je als fiscus ook verantwoordelijk voor het afdragen van de btw. Hiervoor dien je eenmaal per kwartaal de aangifte namens de vereniging te doen en de betaling uit te voeren: absoluut een leerzame ervaring! Aan het einde van het jaar stel je de eindbegroting met jaarverslag op en leg je dit voor aan de algemene ledenvergadering. - Assessor I Als assessor I ben je verantwoordelijk voor alle (social) media. Tweemaal per jaar verzorg je het visitekaartje van onze vereniging: het verenigingsblad Via Viva. Daarbij word je ondersteund door de Via Viva-commissie. Je houdt interviews met medewerkers van kantoren, beschrijft alle activiteiten die gedurende dat halfjaar hebben plaatsgevonden en schrijft (juridisch inhoudelijke) artikelen. Daarnaast houd je de website van V.I.V.A. up-to-date en ontwerp je flyers en posters. Ook is het jouw taak om foto’s te maken bij alle activiteiten. - Assessor II In de rol van Assessor II rust, naast de reguliere bestuurstaken, de belangrijke taak op je schouders om weer een mooie studiereis neer te zetten. Met behulp van de reiscommissie kies je de locatie, bepaal je welke activiteiten worden ondernomen en op reis treed je op als reisleider. Daarnaast stel je in samenspraak met de fiscus een begroting op voor de reis en onderhoud je contacten met het reisbureau en de lokale contactpersonen.
  • ✨Nieuwe maand, nieuwe agenda! ✨
  • Iceland & Canada, here we come!!!🎉🎉🎉 #studiereis2018
  • ✨Flashback Friday!✨ Op 6 maart 2018 vond het speeddate evenement plaats. Tijdens dit evenement hebben enkele leden op een laagdrempelige manier kennis mogen maken met 5 ‘kleine’ (niet-Zuidas) kantoren! Na de kennismaking was er nog tijd om gezellig te borrelen! • Vervolgens hebben wij op 13 maart 2018 met enkele studenten en 3 docenten een bezoek gebracht aan de Belastingdienst. Na een rondleiding, hebben we een presentatie gehad over o.a. de overdrachtsbelasting, de rol van de notaris en wanneer er wel sprake is van een woning en dus het 2% tarief geldt. • Ook dit jaar hebben we het LNSC in Utrecht bezocht! Het thema van dit jaar was Modernisering van het ondernemingsrecht! Tijdens het LNSC hebben verschillende sprekers het gehad over de Governance Code, bescherming van beursvennootschappen en de wettelijke bedenktijd! Na het plenair gedeelte, de workshops en het diner, werd deze lange, maar leuke dag afgesloten met een feest in de Domtoren!
  • Ga jij met ons mee naar Madrid? Meld je aan voor onze business course van 16 t/m 18 mei (deadline aanmelden: 2 april). Wil je weten wat het betekent om je te begeven in de wereld van complexe, multidisciplinaire en internationale projecten? Laat jij op onze business course van Baker McKenzie zien hoe jij snel tot de kern van de zaak komt? Tijdens onze driedaagse business course ervaar je wat werken op topniveau inhoudt. Je gaat overdag aan de slag met een uitdagende real life business case en 's avonds zullen we Madrid verder verkennen! Ben jij 3e of 4e jaars student Nederlands Recht of Notarieel Recht en wil je weten hoe het er écht aan toe gaat? Meld je dan aan via: https://bit.ly/2Ga3DRW. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Recruitment, via amsterdam.recruitment@bakermckenzie.com.
  • Van woensdag 16 t/m vrijdag 18 mei zullen wij afreizen naar Madrid voor onze notariële en civiele business course. Wil je weten wat het betekent om je te begeven in de wereld van complexe, multidisciplinaire en internationale projecten? Laat jij op onze business course van Baker McKenzie zien hoe jij snel tot de kern van de zaak komt? Tijdens onze driedaagse business course van 16 t/m 18 mei ervaar je wat werken op topniveau inhoudt. Je gaat overdag aan de slag met een uitdagende real life business case en 's avonds zullen we Madrid verder verkennen! Ben jij 3e of 4e jaars student Nederlands Recht of Notarieel Recht en wil je weten hoe het er écht aan toe gaat? Meld je dan aan vóór 2 april via deze link. https://www.connexys.nl/bakermckenziesite/page.html?p_sfw_id=906&p_taal=1&evt_adv_id=4681&evt_pub_id=181&p_tax=1 Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Recruitment, via amsterdam.recruitment@bakermckenzie.com.
  • Mentor worden iets voor jou? Het mentoraat is op zoek naar enthousiaste, betrokken en gezellige collega’s! Voorwaarden om ons team te versterken zijn: - Het eerste jaar van de studie volledig hebben afgerond, dan wel, wanneer eerstejaars, volledig op schema zijn - Fulltime beschikbaar zijn op donderdag 12 en vrijdag 13 juli en van maandag 20 augustus t/m dinsdag 28 augustus 2018 - Voldoende tijd hebben in de periode september t/m juni in studiejaren 2018-2019 en 2019-2020. Let op: met name in de maanden augustus t/m oktober ben je als mentor druk in de weer! Wat biedt een baan als mentor jou? · Je doet ervaring op in het begeleiden van nieuwe studenten · Je leert tijdens een training en daarna in de praktijk om te spreken voor een groep · Je bent meer betrokken bij de faculteit · Je hebt een hoop gezelligheid met medestudenten Lijkt het je wat...? Solliciteer dan uiterlijk maandag 26 maart 2018 en leg uit waarom JIJ mentor moet worden! Je kunt je motivatiebrief en CV mailen naar studieadviseur mw. mr. E.G. Klamer: e.klamer@vu.nl. De kennismakingsgesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 10 en donderdag 12 april 2018. Voor meer info over de functie van mentor: zie VUnet
  • Wat een avond! Wij willen alle aanwezigen bedanken voor hun komst!
  • |🎂 DIES 🎂| Er is er één jarig ...HOERA🎉 HOERA🎉... Lieve Vivanen, Op woensdag 21 februari a.s. mag V.I.V.A. eenenvijftig kaarsjes uitblazen! Dit moet natuurlijk gevierd worden! Kom op deze dag tussen 12.30 en 14.00 uur even langs de bestuurskamer om dit heugelijk feit met ons te vieren en een stukje taart te eten.
  • Op vrijdag 2 februari 2018 hebben we gezellig geborreld. De bestuursleden van het LNSC 2018 waren er ook gezellig bij. Wij willen ze van harte bedanken voor hun komst. Let op! Vandaag is de laatste dag om je aan te melden voor het LNSC 2018. Aanmelden kan via: http://lnsc.nl/lnsc2018/aanmelden/
  • ❗️Reminder LNSC 2018❗️
  • | Landelijk Notarieel Studenten Congres 2018🖋| Op donderdag 15 maart 2018 vindt de 53e editie van het Landelijk Notarieel Studenten Congres, het LNSC, te Utrecht plaats. Het thema van dit jaar is: “Modernisering van het Ondernemingsrecht" Op deze dag zal worden ingegaan op de nieuwe Corporate Governance Code, beschermingsconstructies en het voorstel tot het geven van een ‘wettelijke bedenktijd’ aan beursvennootschappen. Een zeer actueel thema in het licht van recente overnamepogingen van enkele grote Nederlandse beursvennootschappen. Het congres zal aanvangen met het plenaire gedeelte waarbij de sprekers verschillende kanten van het thema zullen belichten. Tijdens de lunch en de twee workshoprondes kunt u op informele wijze kennismaken met de deelnemende kantoren. Het dagprogramma wordt afgesloten met een borrel in de Domkerk waarbij medewerkers van de deelnemende kantoren aanwezig zullen zijn. Het avondprogramma zal aanvangen met een diner in de Aula van het Academiegebouw, waarna het congres op grote hoogte zal worden afgesloten met een feest in de Domtoren. Aanmelden kan via: http://lnsc.nl/lnsc2018/aanmelden/ ❗️Let op: aanmelden kan tot en met 16 februari 2018❗️