Facebook V.I.V.A.

Alle Facebook posts op een rijtje
  • 🥁Het is zover!🥁 🎉✨Vol trots presenteren wij u het 52e kandidaatsbestuur van V.I.V.A.! ✨🎉: Praeses f.t.: Carmen Veerman ab Actis f.t.: Ingrid Jansen Fiscus f.t.: Nadine Nieuwenkamp Assessor I f.t.: Anna Nauta Assessor II f.t.: Marieke van Houte
  • | Nieuwe student-assessor gezocht!| We hebben fantastisch nieuws! Tenminste, als je het leuk vindt om te leren over het reilen en zeilen van een faculteit, zowel op strategisch als operationeel niveau. Als je kritisch kan reflecteren op onderwijs en niet bang bent om je in te zetten voor innovatie op dit gebied. Als je gedreven, enthousiast en sociaal bent. De positie van student-assessor van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid VU zal namelijk per collegejaar 2018-2019 vrijkomen. Het mooie van deze (parttime) functie is dat je veel vrijheid hebt om eigen projecten op te pakken en focuspunten te kiezen. Voor iedere assessor draait het jaar dus weer om andere dossiers. Kaylee Zournas (student-assessor 2017-2018): ‘’Als je mij vraagt naar mijn werkzaamheden als student-assessor zal het niet lang duren voordat ik in het honderduit praat over een van de meest leerzame ervaringen in mijn leven. Voor mij ging dit jaar onder andere over leiderschap in het onderwijs. Ik vind het belangrijk dat studenten geconsulteerd worden over hun eigen ontwikkeling. Daarnaast heb ik geprobeerd samenwerking tussen verschillende stakeholders, waaronder studentenorganisaties, te stimuleren. Het is een unieke ervaring, waarbij je de belangen van je medestudenten behartigt op een hoog bestuurlijk niveau.’’ Meer informatie over de functie is te vinden via onderstaande link! https://vunet.login.vu.nl/actual/pages/StudentJobs/studentjobdetail.aspx?cid=tcm:164-887706-16
  • | KNB 175 jaar🎉: Studenten Challenge | Zou jij graag mee willen doen aan de studentenchallenge? Meld je dan voor 21 juni 2018 aan door een mailtje te sturen naar challenge@knb.nl Meer informatie vind je op www.175jaarknb.nl
  • Doei mei, hello juni!🌞🌻 Zo ziet de agenda van juni eruit! P.S. Aanmelden voor het kantoorbezoek van Simmons & Simmons kan t/m dinsdag 5 juni 2018. Voor de borrels hoef je je niet aan te melden😊
  • |✨Nieuwe website✨| Lieve Vivanen, We hebben heuglijk nieuws! Onze nieuwe website is live!!!🎉🎉🎉🎉 Bezoek onze nieuwe website en laat ons weten wat je ervan vindt!
  • 🚨REMINDER🚨 Vandaag is de laatste dag dat je kan solliciteren📝 voor een functie in het 52e bestuur van V.I.V.A.! Kan je de reis naar IJsland & Toronto overtreffen als assesor II, creatief denken als een assessor I, geld uitgeven als een fiscus, contacten onderhouden als een ab actis of heb je een helikopterview zoals een praeses? Stuur dan uiterlijk 23:59 uur jouw motivatiebrief en CV naar viva.rechten@vu.nl!
  • 🗣 Gezocht: Kandidaatsbestuur 2018-2019🗣 Zou je het leuk vinden om V.I.V.A. komend jaar te vertegenwoordigen? Grijp dan nu je kans en solliciteer voor een bestuursfunctie! Dit kan door uiterlijk zondag 13 mei a.s. een motivatiebrief en CV te mailen naar viva.rechten@vu.nl. Hieronder nog een korte omschrijving van de verschillende functies. - Praeses (voorzitter) Als voorzitter treed je op als woordvoerder c.q. vertegenwoordiger van het bestuur. Je bent het gezicht van de vereniging en tot jouw hoofdtaak behoren het leiden van bestuurs- en ledenvergaderingen, het voeren van sponsorgesprekken en het coördineren van de bestuurstaken. Daarnaast onderhoud je intensief contact met de commissies, zuster- en broederverenigingen, de universiteit en sponsoren. Ben jij degene die eindverantwoordelijke durft te zijn en alles soepel wil laten verlopen? Ben je ondernemend, oplossingsgericht en heb je de zogenoemde ‘‘helikopterview’’? Solliciteer dan naar de functie van Praeses! - Ab actis (secretaris) Ben jij een goede planner en zijn deadlines voor jou geen probleem? Vind je het leuk om activiteiten te organiseren, ben je communicatief vaardig en wil je een jaar lang de taak van verenigingsspammer op je nemen? Dan is de functie van ab actis iets voor jou! Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarplanning, het organiseren van verenigingsactiviteiten, de interne en externe (mail)correspondentie, het bijhouden van het secretariaat (zoals ledenadministratie, notulen en agenda), de maandelijkse nieuwsbrief en het aansturen van de activiteitencommissie. - Fiscus (penningmeester) Als fiscus van de vereniging draag jij zorg voor het financiële beleid. Je hebt een belangrijke stem bij veel beslissingen, aangezien de meeste activiteiten geld kosten. Je dient over praktisch inzicht en overtuigingskracht te beschikken. Je handelt weldoordacht en hebt oog voor detail. Je houdt de financiële administratie van de vereniging bij en verzorgt alle betalingen. Daarnaast voer je in de zomer, tezamen met de praeses alle sponsorgesprekken en stel je daarna de sponsorcontracten met bijbehorende facturen op. Als extra aandachtspunt ben je als fiscus ook verantwoordelijk voor het afdragen van de btw. Hiervoor dien je eenmaal per kwartaal de aangifte namens de vereniging te doen en de betaling uit te voeren: absoluut een leerzame ervaring! Aan het einde van het jaar stel je de eindbegroting met jaarverslag op en leg je dit voor aan de algemene ledenvergadering. - Assessor I Als assessor I ben je verantwoordelijk voor alle (social) media. Tweemaal per jaar verzorg je het visitekaartje van onze vereniging: het verenigingsblad Via Viva. Daarbij word je ondersteund door de Via Viva-commissie. Je houdt interviews met medewerkers van kantoren, beschrijft alle activiteiten die gedurende dat halfjaar hebben plaatsgevonden en schrijft (juridisch inhoudelijke) artikelen. Daarnaast houd je de website van V.I.V.A. up-to-date en ontwerp je flyers en posters. Ook is het jouw taak om foto’s te maken bij alle activiteiten. - Assessor II In de rol van Assessor II rust, naast de reguliere bestuurstaken, de belangrijke taak op je schouders om weer een mooie studiereis neer te zetten. Met behulp van de reiscommissie kies je de locatie, bepaal je welke activiteiten worden ondernomen en op reis treed je op als reisleider. Daarnaast stel je in samenspraak met de fiscus een begroting op voor de reis en onderhoud je contacten met het reisbureau en de lokale contactpersonen.
  • ✨Nieuwe maand, nieuwe agenda! ✨
  • Iceland & Canada, here we come!!!🎉🎉🎉 #studiereis2018
  • ✨Flashback Friday!✨ Op 6 maart 2018 vond het speeddate evenement plaats. Tijdens dit evenement hebben enkele leden op een laagdrempelige manier kennis mogen maken met 5 ‘kleine’ (niet-Zuidas) kantoren! Na de kennismaking was er nog tijd om gezellig te borrelen! • Vervolgens hebben wij op 13 maart 2018 met enkele studenten en 3 docenten een bezoek gebracht aan de Belastingdienst. Na een rondleiding, hebben we een presentatie gehad over o.a. de overdrachtsbelasting, de rol van de notaris en wanneer er wel sprake is van een woning en dus het 2% tarief geldt. • Ook dit jaar hebben we het LNSC in Utrecht bezocht! Het thema van dit jaar was Modernisering van het ondernemingsrecht! Tijdens het LNSC hebben verschillende sprekers het gehad over de Governance Code, bescherming van beursvennootschappen en de wettelijke bedenktijd! Na het plenair gedeelte, de workshops en het diner, werd deze lange, maar leuke dag afgesloten met een feest in de Domtoren!
  • Ga jij met ons mee naar Madrid? Meld je aan voor onze business course van 16 t/m 18 mei (deadline aanmelden: 2 april). Wil je weten wat het betekent om je te begeven in de wereld van complexe, multidisciplinaire en internationale projecten? Laat jij op onze business course van Baker McKenzie zien hoe jij snel tot de kern van de zaak komt? Tijdens onze driedaagse business course ervaar je wat werken op topniveau inhoudt. Je gaat overdag aan de slag met een uitdagende real life business case en 's avonds zullen we Madrid verder verkennen! Ben jij 3e of 4e jaars student Nederlands Recht of Notarieel Recht en wil je weten hoe het er écht aan toe gaat? Meld je dan aan via: https://bit.ly/2Ga3DRW. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Recruitment, via amsterdam.recruitment@bakermckenzie.com.
  • Van woensdag 16 t/m vrijdag 18 mei zullen wij afreizen naar Madrid voor onze notariële en civiele business course. Wil je weten wat het betekent om je te begeven in de wereld van complexe, multidisciplinaire en internationale projecten? Laat jij op onze business course van Baker McKenzie zien hoe jij snel tot de kern van de zaak komt? Tijdens onze driedaagse business course van 16 t/m 18 mei ervaar je wat werken op topniveau inhoudt. Je gaat overdag aan de slag met een uitdagende real life business case en 's avonds zullen we Madrid verder verkennen! Ben jij 3e of 4e jaars student Nederlands Recht of Notarieel Recht en wil je weten hoe het er écht aan toe gaat? Meld je dan aan vóór 2 april via deze link. https://www.connexys.nl/bakermckenziesite/page.html?p_sfw_id=906&p_taal=1&evt_adv_id=4681&evt_pub_id=181&p_tax=1 Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Recruitment, via amsterdam.recruitment@bakermckenzie.com.
  • Mentor worden iets voor jou? Het mentoraat is op zoek naar enthousiaste, betrokken en gezellige collega’s! Voorwaarden om ons team te versterken zijn: - Het eerste jaar van de studie volledig hebben afgerond, dan wel, wanneer eerstejaars, volledig op schema zijn - Fulltime beschikbaar zijn op donderdag 12 en vrijdag 13 juli en van maandag 20 augustus t/m dinsdag 28 augustus 2018 - Voldoende tijd hebben in de periode september t/m juni in studiejaren 2018-2019 en 2019-2020. Let op: met name in de maanden augustus t/m oktober ben je als mentor druk in de weer! Wat biedt een baan als mentor jou? · Je doet ervaring op in het begeleiden van nieuwe studenten · Je leert tijdens een training en daarna in de praktijk om te spreken voor een groep · Je bent meer betrokken bij de faculteit · Je hebt een hoop gezelligheid met medestudenten Lijkt het je wat...? Solliciteer dan uiterlijk maandag 26 maart 2018 en leg uit waarom JIJ mentor moet worden! Je kunt je motivatiebrief en CV mailen naar studieadviseur mw. mr. E.G. Klamer: e.klamer@vu.nl. De kennismakingsgesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 10 en donderdag 12 april 2018. Voor meer info over de functie van mentor: zie VUnet